311 STAYING HEALTHY DURING PREGNANCY 740X400

Pokud jste těhotná, váš imunitní systém je přirozeně potlačen, a může být jednodušší onemocnět, což je důvod, proč o sebe pečovat více než jindy. Tady je náš průvodce k prevenci onemocnění v průběhu těhotenství, stejně jako některé tipy pro řešení běžných příznaků ranní nevolnosti.

Co mohu očekávat při ranní nevolnosti?

Pocit na zvracení a zvracení v raných fázích těhotenství jsou časté příznaky ranní nevolnosti. Ranní nevolnost je zcela normální, a může se objevit kdykoliv během dne (nebo noci), nejen ráno. Chcete-li pomoci zmírnit dopady:

Odpočinek: Pravidelně odpočívejte, protože únava může zhoršit pocit na zvracení

Pijte tekutiny: Popíjejte pravidelně vodu, abyste zůstala hydratovaná

Strava: Jezte malé porce zdravého jídla bohatého na uhlohydráty a jídla s nízkým obsahem tuku

Podávejte chlazené: Studená jídla mohou být lepší než teplá, protože vydávají méně vůně

Provádějte správnou hygienu: Ujistěte se, že si umyjete ruce po každém záchvatu ranní nevolnosti, tím zabráníte šíření bakterií.

  • Skladujte a připravujte syrové potraviny zvlášť od vařených a hotových jídel.
  • Držte odděleně domácí mazlíčky a zvířata od míst, kde připravujete jídlo a stravujete se.

Strava a hygiena potravin během těhotenství

Od prvních fázích těhotenství je třeba dávat pozor na to, co jíte a jak jídlo připravujete. Těhotenství vás může učinit více náchylné k některým bakteriím a infekcím, které mohou mít vážný dopad na vaše zdraví a vaše nenarozené dítě, takže dobrá strava a hygiena má zásadní význam.

Chcete-li zajistit vašemu dítěti nejlepší možný start, ujistěte se, že máte zdravou, vyváženou stravu a vyhněte se následujícímu:

  • Měkké a nepasterizované sýry a mléčné výrobky.
  • Syrová nebo nedovařená vejce.
  • Játra, paštiky a zpracovaná masa jako parmská šunka a salám a nedovařené maso.
  • Nejezte více než dvě porce tučných ryb týdně.
  • Snažte se vyhnout více než 200mg kofeinu denně (rovná se dvěma šálkům instantní kávy).

Chcete-li snížit riziko poškození pro vás nebo vaše dítě, je také nutné, abyste daly ještě větší pozor na to, jak připravit jídlo.

Hygiena rukou
Před a po přípravě nebo konzumaci jídla si umyjte ruce mýdlem a vodou. Pokud mýdlo a voda nejsou k dispozici, Dettol antibakteriální gel na ruce zničí 99,9% bakterií (testované: Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa, Escherichia coli, Enterococcus hirae).

Syrové potraviny
 Při přípravě jídel dejte pozor na syrovou stravu - bakterie nacházející se v syrovém mase, rybách a vejcích se snadno šíří po kuchyňských površích.

Krájení a vaření
Vyčistěte všechny potřeby a prkénka, které jste použili mycím prostředkem a opláchněte teplou vodou. Otřete povrch s dezinfekcí a utěrkou na jednorázové použití. Opakovaně použitelné utěrky jsou také v pořádku, ale pamatujte je pravidelně čistit a dezinfikovat.

Potravinové odpady
Vždy používejte odpadkové pytle a dezinfikujte koš poté, co byl vyprázdněn. A jako obecné pravidlo, nechávejte víko koše zavřené, aby nelákal mouchy a havěť.

Nachlazení a chřipka v těhotenství

Možná není potřeba představovat nachlazení a chřipku - je šance, že jste již někdy utrpěla známý kašel a bolest v krku a nachlazení, a bolavé svaly a horečku chřipky. Dobrá hygiena pomůže snížit riziko nachlazení nebo nakažení se chřipkou viry z rukou.

  • Myjte si často ruce mýdlem a vodou, nebo použijte dezinfekci na ruce
  • Pravidelně čistěte a dezinfikujte povrchy, zejména kohoutky, kliky a spínače
  • Vyvarujte se přímého kontaktu s lidmi, kteří mají nachlazení nebo chřipku
  • Zakryjte si ústa a nos kapesníkem, když kašláte a kýcháte
  • Dejte použité kapesníky do koše a důkladně si poté umyjte ruce